Vítáme nové členy v ASCOPA
8. června 2025

Vítáme nové členy v ASCOPA

Děje se v PR

Vítáme nové členy z řad institucí a profesionálů v oblasti komunikace a public affairs, kteří se stali naší součástí.


Přečtěte si medailonky nových členů nebo těch stávajících, kteří se rozhodli pro institucionální členství.


Martin Havel

PRO-ENERGY services – Jednatel

Ing. Martin Havel, Ph.D., vystudoval obor Ekonomika a řízení energetických soustav na Elektrotechnické fakultě ČVUT. Doktorát v oboru Ekonomika a řízení podniku získal tamtéž. Většinu své profesní kariéry pracoval v různých podnicích a na různých pozicích v energetice, má rovněž zkušenosti v oblasti finančního poradenství a účetnictví. Řadu let působil jako poradce v energetice. Rok vedl coby šéfredaktor časopis NEW ENERGY, založil a 17,5 roku zajišťoval vydávání (střídavě jako šéfredaktor a jako předseda redakční rady) PRO-ENERGY magazín a občasně dělá šéfradaktora tištěného magazínu Klubu finančních ředitelů. Martin se zajímá o dění kolem sebe a rád příjímá výzvy, které přicházejí.

Rostislav Rožnovský

VOP CZ — tiskový mluvčí

V oblasti PR se pohybuji velmi krátce. Od roku 2020 až do roku 2023 jsem působilo jako specialista komunikace a marketingu v jednom Ostravském trampolinovém centru. Od malička mě táhla vojenská technika a když byla možnost jít pracovat do blízkého státního podniku VOP CZ vůbec jsem neváhal.

Od roku 2023 pracuji v statním podniku VOP CZ, který se zabývá opravami a výrobou těžké bojové techniky. Po ročním působením na oddělní marketingu jsem se přesunul na pozici tiskového mluvčího podniku. V současné době aktuálně působím na pozici Marketingového a PR manažera VOP CZ, kde mám na starosti celou vnitřní a vnější komunikaci podniku.

Anežka Kotková

DT-holding — specialista komunikace

Anežka Kotková je specialistou komunikace ve společnosti DT-holding. Předtím působila jako account assistant v agentuře Konektor nebo v Domě zahraniční spolupráce. Má také zkušenosti ze stáží na Stálém zastoupení ČR při EU nebo českého velvyslanectví v Tel Avivu.

David Zeman

DT-holding — ředitel marketingu

David Zeman je ředitelem marketingu české investiční společnosti DT-holding, která mimo jiné provozuje maloobchodní síť Traficon a vykazuje roční obrat kolem 3 mld. Kč. Za svou téměř dvacetiletou kariéru nasbíral zkušenosti z různých marketingových pozic předních společností, kterými jsou například Fortuna, Wüstenrot, Generali Pojišťovna nebo Allianz.

Gabriela Baranyaiová

Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy — tajemnice

Gabriela Baranyaiová je tajemnicí Institutu politologických studií Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy. Vystudovala politologii na Univerzitě Palackého a Univerztě Karlově. Absolvovala také zahraniční studium na Universidad Complutense de Madrid a Universitat de Barcelona. Na IPS má na starost nejen PR. V minulosti se podílela i na organizaci konferencí např. ECPR General Conference.

Petr Jüptner

Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy — ředitel Institutu politologických studií

Petr Jüptner je ředitelem Institutu politologických studií Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy. Je autorem a řešitelem řady domácích i zahraničních publikací a grantových projektů se zaměřením na problematiku komunální politiky, slučování obcí nebo přímé volby starostů.

Michal Malý

Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy — interní doktorand

Jsem interním doktorandem na Katedře politologie IPS FSV UK. Ve svém výzkumu se zaměřuji na digitalizaci politických stran, vnitrostranickou demokracii, krizi demokracie a dopady moderních technologií na politickou reprezentaci a participaci. Pracoval jsem na projektech Pandemo, Syri a nyní působím ve Freedom House, Horizon Inspire a projektu COST Action.

Lucie Šmoldasová

Národní protidrogová centrála SKPV PČR — tisková mluvčí

Dříve pracovala devět let v MF DNES, krátce ve vydavatelství Economia a dalších devět let v magazínu Reportér. Po osmnácti letech v médiích se rozhodla změnit obor a stala se tiskovou mluvčí Národní protidrogové centrály. Vrátila se tak k tématu, které ji zajímalo už na vysoké škole, drogové problematice se věnovala ve své diplomové práci.

Klára Duháčková

Best Communications — Account Director

Klára vystudovala teritoriální studia na Univerzitě Karlově v Praze, kde už během studií začala sbírat první zkušenosti v PR. Dnes působí v anglicko-české PR agentuře Best Communications, kde se specializuje na komunikaci lifestylových značek v oblasti cestování, životního stylu a kultury. Když zrovna není v kanceláři, hledá inspiraci ve výtvarném umění, které patří k jejím velkým koníčkům.

Pavla Umlaufová

PIARISTI — spolumajitelka

Pavla Umlaufová je spolumajitelka komunikační agentury PIARISTI. Za 11 let své existence agentura odkomunikovala více jak 150 projektů, které rezonovaly v médiích, na sociálních sítích, v online prostoru i skrze spolupráce s influencery. Mezi její poslední kampaně patří film Vlny, hotel Fairmont Golden Prague, Svět knihy či aktivity spolku Díky, že můžem. Společně s Nikolou Lorinczovou natočila téměř 100 dílů oborového podcastu PÍÁRKO.

Soňa Spěváková

Organizace pro pomoc uprchlíkům — koordinátor PR a fundraising

Mým úkolem je příprava prezentace organizace nejen na veřejnosti, ale také spolupracovat mezi neziskovými organizacemi nejen v České republice, ale i v zahraničí. Vytvářím obsah do newsletteru pro veřejnost i interní, sociálních sítí, sbírek a komunikuji s potencionálními i stávajícími dárci. Připravuji veřejné akce organizuji účast na akcích partnerů.

Marek Stránský — AMI Digital

Působí v oboru komunikace více než 20 let. Je předsedou představenstva AMI Communications Group SE a největším akcionářem skupiny AMI Communications. V současnosti řídí vybrané agenturní týmy a soustředí se na konzultační činnost v oblasti korporátní a krizové komunikace a byznysové strategii. V roce 2002 se stal zakládajícím partnerem Public Affairs agentury PAN Solutions, která dnes patří mezi lídry trhu v oblasti PA.

Vladan Crha — AMI Digital

Působí v oboru více než 20 let. Vedl mezinárodní komunikační týmy a spolupracoval se značkami jako O2, Vodafone, Rohlik.cz, Shell, Mars, Fortuna, Vafo a dalšími. Je odborníkem na krizovou komunikaci. V současnosti stojí v čele společnosti AMI Digital, dceřiné agentury AMI Communications, která se specializuje na kreativní komunikaci v digitálním prostředí.

Kateřina Marešová — AMI Digital

V oboru působí osmým rokem, vede strategicko-kreativní tým agentury AMI Digital. Měla/má na starosti kreativu a strategii klientů jako Staropramen, Mattoni 1873, Buřinka, Shell, Zálohujme.cz či Betano, i kampaňové koncepty, z nichž několik získalo oborové ocenění. V roce 2021 obsadila první místo v kategorii Digital v Young Lions, soutěži pro mladé talenty.

Michaela Knappeová

Lidl Česká republika s.r.o. — Specialista interní komunikace

V oblasti marketingu a komunikace působím od roku 2015, postupně jsem získala profesní zkušenosti v odvětví stavebnictví, elektroniky nebo e-commerce. Od roku 2023 se plně věnuji interní komunikaci ve společnosti Lidl, kde rozvíjíme interní aplikaci, intranet, pravidelně vydáváme interní časopis a také organizujeme eventy pro naše zaměstnance napříč ČR. Komunikace všeho druhu je moje srdcovka a

ráda spolupracuji s lidmi, kteří se nebojí sdílet svoje know how a navzájem se můžeme inspirovat a posouvat projekty na další úroveň.

Eliška Froschová Stehlíková

Lidl Česká republika s.r.o. — Vedoucí firemní komunikace a CSR

Byla jsem vždycky psavec a čtenář. Spíš kavárenský povaleč a vypravěč. Moje profesní cesta vedla z bohemistiky na Filosofické fakultě na oddělení komunikace nejrůznějších organizací a firem. Od příspěvkové organizace, přes neziskovku až do korporátu. Nejdřív Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK, pak Domov Sue Ryder, Koalice za snadné dárcovství (trocha fundraisingu), Tchibo a teď posledních sedm let Lidl. V Lidlu jsem měla šest let na starosti agendu ESG (CSR projekty, nefinanční

reporting a CSR komunikaci) a nyní rok vedu oddělení firemní komunikace, které zajišťuje externí ainterní komunikaci, CSR a public affairs. Jsem zároveň dost introvertní tisková mluvčí.

Filip Pavelka

Native PR — Account manager

Již šestým rokem pokračuji v rodinné tradici a hájím barvy Native PR. Aktuálně zodpovídám za klienty z oblasti průmyslu, developmentu, bankovnictví a startupů. Mimo práci rád sportuji, cestuji a soutěžím na hospodský kvízech.

Antonín Florián Kretschmer

ICS MUNI — Head of Marketing & Communications

Téměř 15 let hledám slova, která mají smysl. Dlouhých 12 let to bylo ve Skupině Srovnejto a teď naposledy na Masarykově univerzitě. Vždycky mě nejvíc bavilo dávat věcem kontext, hlavu a patu – ať už šlo o kampaně, značku nebo komunikaci uvnitř firmy. Dnes mě nejvíc naplňuje propojování HR s marketingem a komunikací.

Martin Čivrný

Central European Media Enterprises — Group Communication Manager

Od loňského záři je Martin zodpovědný za externí a interní komunikaci skupiny CME, mediální a zábavní společnosti v rámci skupiny PPF, která provozuje přední televizní stanice na šesti trzích střední a východní Evropy. Ve své práci se soustředí primárně na korporátní komunikaci, mediální vztahy, public affairs a interní komunikaci. Předtím pracoval přes 7 let ve velkoobchodě Makro, kde dva roky řídil oddělení komunikace a vnějších vztahů. Stál u zrodu projektu České Pole a stále je hrdým ambasadorem udržitelnosti. Martin je absolventem České zemědělské univerzity oboru Ekonomika a Management.

Petra Psotková

HP TRONIC Zlín (DATART) — Tisková mluvčí

Petra Psotková působí v oblasti marketingové komunikace více než dvacet let. Svoji profesní dráhu odstartovala v komunikační agentuře COMTECH, kam nastoupila již v průběhu studia na Fakultě marketingových komunikací ve Zlíně.

Public relations, kreativní komunikace a budování hodnot – to byly a jsou její stálé vášně. Baví ji výzvy, hledání jedinečnosti a přetváření nápadů ve skutečnost. Věří, že dobrá komunikace nesmí křičet, ale měla by oslovit, zaujmout a zanechat stopu. Tento přístup naplno rozvinula v rodinném projektu záchrany zámku Napajedla. Nejenže pomohla zachovat historickou památku, ale vytvořila z ní atraktivní produkt cestovního ruchu, od koncepce po samotné uvedení na trh. Její práce zde byla víc než marketing: byla to mise srdcem. Zkušenosti z oblasti turismu posléze zúročila jako ředitelka destinační společnosti regionu Východní Moravy. Dnes působí jako tisková mluvčí společnosti DATART, kde propojuje strategické myšlení s lidským přístupem a dokazuje, že efektivní komunikace může být nejen funkční, ale i srozumitelná a lidská zároveň.

Karel Pluhař

Topic PR — Managing Director

Karel má více než 17 let zkušeností v médiích, PR a marketingu. Stál u rebrandingu dvou nadnárodních firem a dvakrát získal Českou cenu za PR. V Topicu řídí směřování agentury a strategické konzultace pro klienty napříč obory – od technologických po FMCG. Inspiruje ho různorodost práce i lidé, se kterými se díky ní setkává.

Marie Třešňák Lesáková

Topic PR — Account Manager

Marie má více než 7 let zkušeností v médiích a PR. V Topicu se stará o klienty z oblasti průmyslu, investic nebo developmentu. Specializuje se na krizovou a korporátní komunikaci. Na své práci oceňuje zejména dynamické prostředí a možnost spolupracovat s lídry českého byznysu.

Iveta Kostincová Kutišová

IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko — Head of Communication operation

Iveta Kostincová Kutišová je zodpovědná za řízení operativní agendy komunikace IKEA. Vede týmy interní a externí komunikace a lokalizace napříč regionem. Pracovala v komunikačních agenturách a v logistice.

Petr Šašek

IKEA Česká republika — Communications Coordinator

Petr Šašek má na starosti komunikaci s novináři a zastává funkci tiskového mluvčího. Koordinuje i další komunikační aktivity včetně spolupráce s influencery. V IKEA pracuje 5 let. Dříve působil jako novinář, většinu kariéry strávil v České televizi.

František Šašek

IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko — Country Communications Manager

František Šašek vede regionální tým komunikace, pod který spadá externí i interní komunikace a také public affairs. V IKEA pracuje přes 4 roky. Zkušenosti má také z automotive průmyslů, kde v oboru komunikace působil ve vedoucích funkcích ve Spojených státech amerických a Německu.

Marek Vomočil

Ingka Group, Švédsko — Corporate PR Leader

Marek Vomočil je zkušený profesionál v oblasti komunikace s více než 16 lety praxe. Posledních šest let vedl PR tým společnosti IKEA pro Českou republiku, Maďarsko a Slovensko. Od 1. června přijal novou profesní výzvu v rámci globální struktury IKEA a nastoupil do role Corporate PR Leader v centrálním komunikačním týmu ve Švédsku. Před nástupem do IKEA působil 10 let v renomované české agentuře Native PR, kde se podílel na široké škále projektů pro klienty z komerční i neziskové sféry.

Ve své práci se dlouhodobě zaměřuje nejen na budování značky a vztahů s médii, ale také na společensky odpovědné kampaně. Významně se podílel například na komunikaci IKEA v oblasti podpory obětí domácího násilí, kde kladl důraz na pomoc začínající u vlastních zaměstnanců – ať už formou finanční, nebo materiální podpory. Stál také u zrodu komunikační strategie pro obchodní dům IKEA s největším distribučním centrem na světě, který se nachází v Maďarsku. Má rozsáhlé zkušenosti s influencer marketingem a dlouhodobě prosazuje důležitost kvalitního měření efektivity PR aktivit.

Lucie Jungwirthová

Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně — Vedoucí Odboru PR a marketingu

Lucie se dlouhodobě pohybuje v oblasti PR, marketingu a komunikace ve zdravotnickém a vědeckém prostředí. Ve Fakultní nemocnici u sv. Anny v Brně působila jako PR manažerka a koordinátorka marketingových aktivit Mezinárodního centra klinického výzkumu (ICRC). Stála u zrodu Akademie ICRC, která popularizuje vědu a propojuje výzkumné týmy se studujícími, a také Akademie u sv. Anny zaměřené na rozvoj zaměstnaných. V současnosti se v rámci nemocnice věnuje jak externí, tak interní komunikaci.

Jiří Erlebach

Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně — Tiskový mluvčí

Jiří působí na pozici tiskového mluvčího Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně od roku 2022. Předtím měl na starosti komunikaci Mezinárodního centra klinického výzkumu, které je součástí nemocnice. V oblasti public relations se pohybuje od roku 2003, zkušenosti získával ve společnosti Veletrhy Brno, kde měl na starosti propagaci hned několika veletrhů.

Martina Kopecká

Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně — PR Specialista

Martina v minulosti působila jako redaktorka v TV Nova, na pozici PR specialistky festivalu Zlin Design Week a jako reklamní textařka v agentuře Cognito, kde měla na starosti texty pro ČSOB nebo Emco. Nyní zastává pozici PR specialistky v Mezinárodním centru klinického výzkumu (FNUSA a LF MU). Je autorkou románu Záchytný bod (nakladatelství Fragment) a dětské pohádkové knížky O Kometce, která vyšla ve spolupráci s Hvězdárnou a planetáriem Brno.

ASCOPA

ASCOPA je největší profesní asociací public relations a komunikace v České republice. Jejími členy jsou jak uznávaní PR odborníci, tak začínající komunikátoři. Sdružuje firmy, komunikační agentury a veřejné i neziskové organizace. Pořádáme největší komunikační soutěž v České republice a na Slovensku Zlatý středník a profesní ocenění Mluvčí roku.